"Ezek a dalok nagyrészt 2015-ben születtek – ez is fontos – az énekes Udvaros Dorottya számára, úgyhogy a zeneszerző és a szövegíró (és a rendező) előre hallották az Ő hangját.
Egymás után jöttek a zenei- és szövegtémák: hogy mi lenne, ha egy anya várná a fiát a Nyugati Pályaudvaron; aztán egy történész elemezné a korai 21. századot, majd jönne valaki, aki rájönne arra, hogy ha ő gondolkodik, akkor nincsen; másvalaki – egy nő – leostobázná a férfiakat és tudná a receptet, mitől bolondulnak meg a nők; újabb valaki szerelmet vallana a Bizonytalanságnak; egy megint másik eldalolná tizenegynéhány sorban az egész életét; majd fel kéne mutatnia Shakespeare nagyon gyatra önazonosságának kórlapját, ráadásul azt is, hogyan sajátítja ki kegyetlenül egymást a nő meg a férfi; stb…" /Bereményi Géza/